Peníscola convoca el Consell de Turisme centrat en les pròximes accions com a Destinació Turística Intel·ligent
L’àrea de Turisme de l’Ajuntament de Peníscola ha convocat el seu primer Consell Sectorial del mandat, en els dies previs a la Fira Internacional de Turisme de Madrid, amb l’objectiu de comunicar les accions que es duran a terme des de l’administració local per afavorir el sector, al llarg d’aquesta anualitat.
Aquest òrgan consultiu i de participació s’ha compost, novament, després del canvi en la composició de la corporació municipal, a conseqüència de les eleccions passades, amb la participació de nous regidors i diversos representants del sector.
Concretament, són 10 els consellers, representants d’empreses d’allotjament, tant hotels com apartaments i càmpings, a més de representants d’establiments de restauració.
Pel que respecta als representants dels grups polítics municipals, han participat en el Consell el mateix alcalde, Andrés Martínez, que l’ha presidit per ser el primer del mandat, acompanyat per tres dels integrants de l’equip de govern que formen part del Consell, als quals s’hi han sumat dos representants del Grup Municipal Socialista, un de Compromís i un de Ciutadans.
DTI i l’assistència a fires, en l’ordre del dia
A més de valorar les primeres xifres de la temporada turística, que han experimentat totes creixements positius amb respect a l’any anterior, en el Consell s’ha donat compte del diagnòstic i pla d’accions que el municipi protagonitzarà en matèria d’intel·ligència turística.
“El marge de millora és ampli, però la satisfacció de comprovar que ja estem treballant en aquesta direcció ens anima a seguir sumant esforços conjuntament, totes les àrees, per seguir tendint cap a ser una Destinació Turística Intel·ligent, més sostenible i més eficient en termes de rendibilitat turística” ha valorat la regidora de l’àrea de Turisme, Raquel París.
París ha explicat que es prioritzaran les inversions en matèria de governança turística, amb la realització del nou Pla Estratègic de Destinació, el posterior Pla de Màrqueting, amb especial importància del Pla de Màrqueting Digital; a més d’inversions des de les àrees de Serveis, Modernització o Medi Ambient amb l’objectiu DTI.
A més, les àrees de Turisme i Modernització han informat sobre la posada en marxa, al llarg d’aquest primer quadrimestre de l’any, del nou portal web de la destinació turística i la incorporació de noves tecnologies en el tractament de la imatge i la realitat virtual, per a millorar la promoció en línia, però també l’experiència del turista durant la seua visita a la destinació.
Les activitats i esdeveniments promocionals, així com la inversió en promoció són prioritaris, i així ho reflecteixen els pressupostos municipals, que contemplen nous esdeveniments, festivals musicals per a un públic més jove i múltiples accions amb mitjans de comunicació especialitzats.
Pel que respecta a les fires, a més de Fitur, es participarà en totes les fires nacionals i es reforçarà la participació, juntament a empreses locals, en les d’Utretch, Berlín, París i Londres.