Peníscola incorpora la realitat augmentada en les seues rutes de cinema
- L'àrea de Turisme ha presentat en FITUR la seua aposta per a la incorporació de les noves tecnologies per a millorar l'experiència del turista en la destinació
L'alcalde de Peníscola, Andrés Martínez, juntament amb el secretari Autonòmic de Turisme, Francesc Comer i la regidora delegada de l'àrea de Turisme en el consistori peniscolà, Raquel París, ha presentat en el marc de la Fira Internacional de Turisme de Madrid FITUR, algunes de les novetats que podrà gaudir el turista en la seua visita a la localitat en aquesta temporada.
Concretament s'ha dut a la plaça central de l'estand de la Comunitat Valenciana el projecte de millora de les rutes de cinema amb la incorporació de realitat augmentada.
Peníscola ha posat així en valor la seua aposta per la incorporació de les noves tecnologies per a millorar l'experiència del turista en destinació, exemplificada en les rutes que es realitzen en l'entorn històric de la ciutat i pels escenaris de pel·lícula de la ciutadella.
"Recrear el vol de dracs en les escenes de Game of Thrones o el tret de pirotècnia en els enclavaments on es va rodar Calabuch, són atractius que estem segurs milloraran les visites dels qui ens trien, aportem valor i millores contínues que ens fan més competitius" ha valorat la tècnica de l'àrea, Belén Miguel, durant la presentació, apuntant que aquest projecte està recolzat a través del PST pel Ministeri de Turisme i Turisme Comunitat Valenciana.
Pioners i premiats
No és la primera vegada en la qual Peníscola aposta per la realitat augmentada i així ho va reconéixer la Societat Estatal de Gestió de la Informació i les Tecnologies Turístiques, SA, SEGITTUR, dependent de la Secretaria d'Estat de Turisme i impulsora de la Xarxa DTI, el 2021 en la seua "Guia de 50 bones pràctiques en digitalització per a destinacions turístiques intel·ligents".
Entre els cinquanta casos d'èxit es va seleccionar l'aplicació "Peníscola Live the Game" que la destinació va posar en marxa el 2019 de la mà de Play & Go Experience.
Es va tractar d'una App d'experiència ludificada que, mitjançant geolocalització, realitat augmentada i videojocs buscava la millora de l'experiència del turista.
"Des de Peníscola hem tingut la sensibilitat i la inquietud, des de fa anys, de plantejar-nos com abordar els reptes de la transformació digital en destinació, hem treballat per això i continuem fent-ho convençuts que aquesta aposta estratègica millora la nostra competitivitat i ens prepara amb millors eines i en millors condicions per a abordar els reptes del futur" ha assegurat el mateix alcalde, Andrés Martínez, agraint la implicació de Turisme Comunitat Valenciana en aquesta obstinació i compromís compartit.