Mojácar, apadrinat per Peníscola, guanya l'edició 2022 de "Juntos Brillamos Más"
La localitat d'Almeria ha sigut la més votada en la iniciativa amb què, cada any, Ferrero Rocher il·lumina un poble espanyol. En aquesta edició, i per primera vegada, els set municipis guanyadors de "Juntos Brillamos Más" han apadrinat a set candidats. En el cas de Mojácar, el seu padrí ha sigut Peníscola, guanyador de l'edició 2021.
Després d'una intensa campanya de captació de vots que va començar el passat 10 de novembre, l'1 de desembre es van donar a conéixer els tres finalistes, sent Aínsa (apadrinat per Morella), Santillana del Mar (apadrinat per Rubielos de Mora) i Mojácar. L'anunci del guanyador va tindre lloc anit, proclamant el municipi de la província d'Almeria com el candidat més votat.
Des de Peníscola s'han dut a terme múltiples accions de suport al seu municipi apadrinat. Les ambaixadores de la Ciutat a la Mar durant la passada edició, Ana Albiol i María José Medina, es van traslladar fins a Mojácar per a desitjar sort als seus representants i transmetre la il·lusió de l'important esdeveniment, mostrant-los la rellevància i repercussió que té la iniciativa per als municipis que aconsegueixen la recompensa de ser nomenats com el poble que més brilla cada Nadal. Peníscola i Mojácar van crear, des del primer moment, una aliança basada en el treball, l'esperança i la mobilització de la ciutadania.
Tots dos municipis han dut a terme durant tot el mes accions conjuntes per a impulsar la candidatura amb l'objectiu d'aconseguir el major nombre de vots.
A més de la visita a Mojácar, l'alcalde, Andrés Martínez, va rebre a Peníscola l'alcaldessa del municipi d'Almeria, Rosa María Cano, i al primer tinent d'alcalde, Fran García. Durant la seua visita, que va coincidir amb el muntatge del Mercat de Nadal i la instal·lació de l'enllumenat nadalenc, Martínez els va mostrar la repercussió que va tindre i ha tingut el fet de ser un "poble Ferrero Rocher", recordant els emotius moments que es van viure en la plaça de Santa Maria fa un any.
Ara, l'alcalde i les dues ambaixadores viatjaran a Mojácar per a retrobar-se amb els seus homòlegs i viure al costat d'ells el màgic moment de l'encesa del nou enllumenat, concloent així una campanya que ha unit tots dos municipis.
Un nou atractiu
La victòria de Peníscola en la iniciativa de Ferrero Rocher el 2021 va tindre una important repercussió en el nombre de visitants que van triar la destinació durant les festes nadalenques. La repercussió s'ha estés també a aquesta temporada gràcies a l'ampliació de l'enllumenat nadalenc, l'acte oficial d'encesa i l'ampliació de l'horari del Mercat de Nadal, que romandrà obert fins al 24 de desembre en la mateixa plaça de Santa Maria.
Davant el gran acolliment de l'atractiu nadalenc, l'Ajuntament de Peníscola ha ampliat enguany el seu enllumenat amb la creació de "La Llum del Nadal", un itinerari de més d'1 quilòmetre que recorre diferents carrers de la ciutadella, mantenint com a epicentre la il·luminació i decoració amb la qual Ferrero Rocher va obsequiar el municipi fa 365 dies.
"Estem molt il·lusionats amb la posada en valor d'aquest nou atractiu turístic, que el passat Nadal ja ens va captivar; així que enguany l'hem reforçat perquè Peníscola siga referent i destinació dels qui busquen la màgia del Nadal a través de la seua llum", destaca l'alcalde, Andrés Martínez.